21. helmikuuta 2012

Mitä tulevaisuus tuo tullessaan?

Oletko joskus toivonut saavasi kristallipallon käsiisi, josta voit katsoa oman tulevaisuutesi?
Niin minä arvelinkin.
Tulevaisuus on se jännittävä asia, mitä kukaan ei voi tietää mutta se kiinostaa kaikkia.
Tulevaisuutta aletaan pohtimaan jo taaperoiässä. Vai voitko väittää, ettei sinulta ole jo mukulana kysytty että "mikäs sinusta Pirkko-Kalevi tulee isona?!" Tulevaisuuden suunnitelmat seuraavat sinua koko elämäsi ajan.
Ja auta Armias jos sie teet väärän päätöksen, koskien tulevaisuuttasi.

Olen nyt töissä paikassa, missä kyllä viihdyn mutta en ole varma onko se "minun juttuni". Olen huomannut katselevani sivusilmällä muita paikkoja ja olenkin hakemassa yhteen työpaikkaan, saa nähdä miten käy. En siis tiedä ottaisinko työtä edes vastaan, mutta tälläkertaa olen siinä onnellisessa asemassa, että minulla on valta valita. Koska minulla on vakkarityö, en välttämättä tarvitse uutta paikkaa.
Mutta tosiaan haen puhtaasta mielenkiinnosta ja siitä, että haluan tietää minkälaisia tuntimääriä heillä on tarjoilla.
Siitä sitten myöhemmin lisää, jos tästä kehkeytyy jotakin muuta.

Mutta takaisin tulevaisuuden suunnitelmiin. En ole vieläkään lyönyt naulaa arkkuun sille, etteikö minusta voisi joskus tulla lävistäjä, kirjailija (yritän kokoajan), hieroja, pieneläinhoitaja, nuoriso-ohjaaja... minsta on aina tuntunut siltä, että pystyn tekemään enemmän kuin olemaan pelkästään ns. myyjä. Minä aijon porskuttaa ylöspäin ja etiäpäin työelämässä. Teen kaikkeni että pääsen mahdollisimman pitkälle haaveissani.

Sillä haaveitahan pitää olla.

Mikä ammatti oli ensimmäinen miksi sanoit ryhtyväsi ollessani vaahtosammuttimen kokoinen?

Minä olin uimakoulunopettaja, sen jälkeen koirien hoitaja, taas opettaja, piiräjä, maalari, näyttelijä, opettaja uudelleen yms. ja kaikki noi alkaa kadota menneisyyden haaveisiin.
En halua kadottaa unelmiani.
Unelmat ovat ne, jotak pitävät ihmisen terveenä. Jos ei ole unelmia, ei ole elämää, eikä tarvetta jatkaa.
Älkää siis ikinä, toistan IKINÄ sanoko kenellekkään lapselle, kaverille, siskolle, veljelle, serkun kummin kaimalle.. ettei se pysty/ saa/ voi ryhtyä edes yrittää saavuttaa unelmiaan.
ÄLÄ ikinä sano kenellekään niin.

Sillä jos sanot, saatat tahtomattasi tuhota toisen elämän... oikeasti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti