8. helmikuuta 2012

Taiteellinen taavi

Helmikuu on jo hyvässä vaudissa ja olen ostanut jo itselleni kunnon akvarelli-maalausvermeet. Vielä pitää kehitellä missä sitä oikein maalailee ja minin aikaan. Tuli nimittäin huomattua, ettei tuosta maalaamisesta tule mitään, kun kaksi uteliasta kissanpenuta häärää vieressä. Odotan kuitenkin jo innolla, että pääsen noihin pensseleihin käsiksi ja aloittaa tämän taileilemisen, mitä olen jo pitkään miettinyt.
Kirjakin on hieman edistynyt, pyrin nyt välttämään niitä asioita, mitkä on kijassa olennaisia, nimittäin henkiöiden nimet. Päätin, että kirjoitan vaan juttua ylös ja kun siltä tuntuu, alan miettimään niitä nimiä ihan kunnolla. Olen nimittäin pyöritellyt noita nimiehdotuksia henkilöille niin kauan, eikä vieläkään yksikään nimi tunnu hyvältä... omaan tahtiin siis.

Kirjoittamisesta puheenollen, olen myös suunnitellu, josko yritän kirjoittaa montaa eri tarinaa samaan aikaan. Suuri osa ideoista tarinoihini, tulee unista mitä näen. Näen nimittäin tosi eläviä unia useasti viikossa ja voin unissa vielä itse hallita sitä unta mielinmäärin. Näin olen saanut kehiteltyä unen kautta hyviä tarinoita (tai noh hyviä ja hyviä) joista joskus haluaisin saada painettua ihan pienen pieneksi kirjaksi asti.

Neulomisista senverran, että nyt minulla on menossa kaulurin neulominen, kun sain nuo kynsikkäät nopeammin valmiiksi, kuin olin uskonutkaan. Lankoja alkaa huveta pelottavaan tahtiin, joten niitäkin pitäisi jossainvaiheessa ostaa lisää. Minullakun on noita mohrair lankoja tuolla kassinpohjalla, eikä niistä juurikaan villasukkia voi vääntää. Noista mohair-langoista aijon tehdä joskus vielä itselleni villapaidan...

Kohta töihin ja illaksi kotiin, kuluvalla viikolla minulla on hirveästi välivuoroja, eli 11-18 aikaan puurretaan töissä niin maan perkuleesti. Tämä tarkoittaa myös sitä, että kotiin päästyäni ja ruuan valmistuttua, kello alkaa näyttää jo kahdeksaa, ettei siinä enään ketään ystävää halua häiritä, eikä sitä oikein mihinkään jaksaisi lähteäkään... Mutta näillä mennää tämäviikko, sunnuntaina seuraava vapaa..jeee! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti